Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /usr/home/fundaciosetba.org/web/wp-content/themes/twentythirteen/content.php on line 24 Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /usr/home/fundaciosetba.org/web/wp-content/themes/twentythirteen/content.php on line 59

Benvolgut mestre Català-Roca

Del 28 d’abril al 23 de juny de 2016

De nou, ens endinsem en la història de Barcelona a través de la fotografia. Aquesta vegada ho fem de la mà del mestre Català-Roca, amb una mostra fotogràfica que plateja un diàleg entre la seva obra i la d’una desena de fotoperiodistes contemporanis.

L’exposició es configura en tres parts:  diàlegs, retrats i objectes.

Diàlegs

Català-Roca és considerat un dels primers fotoperiodistes de casa nostra. La seva obra ha transcendit per l’insolit del punt de vista (absolutament contemporáni), perquè reflexiona sobre el temps i és molt conscient del poder d’informació de la imatge.

Per això, per a molts ha estat un mestre. I aquest és el punt de partida de la mostra. El diàleg entre l’obra del mestre i la de deu fotoperiodistes actuals: Sandra Balsells, Andreu Català, Colita, Pepe Encinas, Joan Guerrero, Kim Manresa, Jordi Pol, Leopoldo Pomés, Txema Salvans i Tino Soriano.

Diàlegs que es forgen a partir de la composició, la temática, la mirada…

pomés català roca_pomés

Retrats

Català-Roca tenia una doble vessant com a fotògraf: la de fotoperiodista, que ens apropa a al dia a dia de les gents i els carrers de Barcelona o altres ciutats i, per altra banda, la de retratista tant de personatges coneguts, principalment figures vinculades al món de l’art i la cultura, coma de rostres anònims.

Així, a la Sala Llimona s’hi poden veure els retrats d’artistes i personatges reconeguts fets per Català-Roca entre 1950 i 1975.

Objectes

A més a més, comptarem amb un seguit de peces úniques que varen pertànyer al fotògraf: òptiques, material fotogràfic i càmeres, fins i tot la seva Hasselblad.

Des de la Fundació Setba volem reivindicar la figura de Català-Roca  i el seu domini de la llum, en un temps en què el que impera és el digital i el retoc fotogràfic.
Benvolgut mestre Català-Roca

Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /usr/home/fundaciosetba.org/web/wp-content/themes/twentythirteen/content.php on line 74 Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /usr/home/fundaciosetba.org/web/wp-content/themes/twentythirteen/content.php on line 80 Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /usr/home/fundaciosetba.org/web/wp-content/themes/twentythirteen/content.php on line 90 Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /usr/home/fundaciosetba.org/web/wp-content/themes/twentythirteen/content.php on line 100 Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /usr/home/fundaciosetba.org/web/wp-content/themes/twentythirteen/content.php on line 104