La màgia de la Reial

Del 26 de novembre de 2015 al 13 de febrer de 2016

Altres edicions

Cada mes de novembre, la Fundació Setba descobreix la història d’un dels establiments de la Plaça Reial i, estirant del fil, ens endinsem en el passat de la plaça, de la gent que hi ha viscut i les grans històries que amaga.

Enguany volem descobrir-vos la història d’un enllustrador de sabates que es va convertir en un dels mags de més prestigi d’Europa. Aquesta és la història de Fructuós Canonge.

Fructuós Canonge - Jocs de prestidigitació

Així doncs, l’exposició la configuren aquesta peça única, la cadira original del s. XIX i la capsa de l’enllustrador, així com imatges de l’època, cartells i fotografies de gran valor històric.

Fructuós Canonge 2 - La màgia de la Reial - F. Setba Enllustrador 1956 - La màgia de la Reial - Fundació Setba

Aquest any, hem destapat la caixa dels records de l’Hotel DO que ocupa la cantonada de la plaça amb el carrer Colom, i és porta d’entrada des de la Rambla. És davant d’aquest local on treballava el famós enllustrador de sabates i mag, Fructuós Canonge, també anomenat “el Merlí espanyol” , a qui volem retre homenatge. I és en aquest establiment, on s’amagava la cadira d’enllustrar original d’aquest singular personatge.

A més a més, com en les edicions passades, cinc artistes contemporanis mostren les seves obres inspirant-se en la màgia: Isao, Joan Brossa, Ramon Enrich, Carles Pujol i Patricio Reig.

Paral·lelament, els locals de la Plaça Reial acullen cadascun d’ells una obra creada a partir d’una capsa de jocs de Màgia Borràs.

També, com cada any, hem volgut capturar els records de la plaça amb unes breus capsules audiovisuals. Són petits reportatges que ens descobreixen antics oficis de la plaça i del barri, que han anat desapareguent, però que segueixen vius a la memòria col·lectiva i els volem recuperar i conservar.

En el marc d’aquest projecte, la Fundació organitza conferències, visites guiades, rutes culturals, etc.

La màgia de la Reial

Activitats paral·leles

En Obert per Nadal | Dissabte 19 de desembre de 2015

Lloc: Fundació. Plaça Reial
Rutes guiades “La màgia de la Reial” | Diverses dates
Recorregut per la Plaça Reial i visita als indrets on hi ha l’empremta de Fructuós Canonge, a càrrec de David Revelles.

Continguts relacionats

Obres i artistesNotícies