Traspassant murs

Projecte artístic amb joves de centres de justícia de Catalunya

L’any 2017, la Fundació Setba va albergar la mostra Jo també sóc del barri al seu espai de Consell de Cent. L’exposició recollia peces fetes per un col·lectiu de joves de Can Llupià i interns de quatre centres de justícia de Catalunya (Oriol Badia, Brians 2, Quatre Camins i Til·lers).

Aquesta mostra va assentar les bases d’un nou projecte artístic: Traspassant murs.

L’objectiu és que un grup de joves interns d’un centre de justícia juvenil pinti el mur que envolta el centre on es troben, sota la direcció d’un artista de renom, en la primera edició Marcel·lí Antúnez, cofundador de La Fura dels Baus, reconegut internacionalment com una de les figures més rellevants de l’art electrònic i l’experimentació escènica.

La Fundació Setba concep aquesta iniciativa artística com una eina per crear vincles entre els joves que hi participin, transformar l’espai físic on conviuen i mostrar-los que l’art també és un llenguatge vàlid.

Es tracta d’un projecte artístic amb vocació social, organitzat per la Fundació Setba amb el recolzament del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya.