El Balcó de les Arts 2011

Juny de 2011

La Fundació Setba organiza la primera edició del certamen de pintura per a persones amb discapacitat intel·lectual.

El Balcó de les Arts és un certamen de pintura amb el que es busca potenciar les dots artístiques de les persones amb discapacitat intel·lectual i incentivar aquest col·lectiu per a que treballin en el terreny de les arts plàstiques. Amb aquesta iniciativa la Fundació Setba vol dignificar la feina i el talent d’aquestes persones, donant-los-hi un tracte igualitari, deixant de banda els prejudicis i promovent la integració i la solidaritat.

La participació està oberta a totes aquelles persones residents a l’àrea metropolitana de Barcelona, majors d’edat i amb un certificat del 33% de discapacitat intel·lectual com a mínim.

Els guanyadors del certamen rebran un premi de 2.000€, 1.000€ o 500€, en funció del lloc en la classificació.

Una selecció de les obres participants podran ser exposades al Reial Cercle Artístic de Barcelona entre l’1 i el 15 de juliol de 2011.

El jurat, format per la directora de projectes culturals de la fundació, Belén Gracia, el crític d’art Ricard Mas Peinado, els artistes Roser Oduber i Pep Camps, i el director del Reial Cercle Artístic de Barcelona, José Félix Bentz, després de deliberar, ha pres la següent decisió:

Finalistes:

1)     Lluis Boqué
2)     Germán de Haro
3)     Isabel Durán
4)     Mª José Capilla
5)     Víctor Colomer
6)     José María Romero
7)     Gemma Lladó
8)     Toni Losada
9)     Alberto Gallifa
Premis: