El Balcó de les Arts 2014

Del 10 al 17 de juny de 2014

El Reial Cercle Artístic acull, un any més, l’exposició de les obres finalistes d’aquest certamen de pintura per a persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament.

Un any més, la Fundació Setba convoca el certamen de pintura El Balcó de les Arts, destinat a persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament.

En aquesta quarta edició torna a col·laborar amb el Reial Cercle Artístic de Barcelona per exposar les obres. La inauguració de la mostra i l’entrega de premis tindran lloc el proper 10 de juny al Reial Cercle Artístic, i l’exposició es podrà veure fins al 17 de juny. Aquest mateix dia i per segon any, tindrà lloc una Subhasta Solidària amb les 12 obres finalistes.

La participació enguany ha estat record: 26 entitats, amb un total de 451 obres presentades, gairebé el doble que l’any passat.
El jurat, integrat per Pep Camps (artista), Josep Félix Bentz (president Reial Cercle Artístic), Núria Guinovart (artista), Raimon Maragall (galerista), Ricard Mas Peinado (crític dʼart), Roser Odúber (artista i directora de CACIS) i Cristina Sampere (direcció de projectes culturals Fundació Setba), ha seleccionat 20 obres, 3 de les quals premiades amb un curs dʼart teràpia, material de Belles Arts per a lʼartista, gentilesa de Jaurena ART, i una compensació econòmica per a lʼassociació a què pertany.
Els artistes premiats del certamen EL BALCÓ DE LES ARTS 2014 són:
  • 1r premi, Carles Abàs del C. O. les Corts, per lʼobra ʻManifestació de gallinesʼ
  • 2n premi, Javier Cuellar del Taller Jeroni de Moragas, amb la peça ʻCasa Camperaʼ
  • 3r premi, Saida Elizalde de COINTEGRA, per lʼobra ʻDiferentes profundidades del mar.
1. Carles Abàs - Manifestació de gallines 2. Javier Cuellar - Casa campera 3. Saida Elizalde - Diferentes profundidades del mar

‘Manifestació de galliness’

de Carles Abàs

‘Casa campera

de Javier Cuellar

‘Diferentes profundidades del mar’

de Saida Elizalde

Com cada any, l’edició de 2014 també tindrà un calendari solidari i els beneficis seran per a les entitats dels finalistes i per la propera edició del certamen.

Les entitats que han participat en el certamen són: Aspanin, Atendis, Caviga, Cipo, Cointegra, Centre Ocupacional Les Corts, acidH Escola Vida Montserrat, Centre Ocupacional Bogatell, Centre Ocupacional Verge de l’Alegria, Fundació Asproseat Centre Ocupacional la Marina, Fundació Catalana Síndrome de Down (FCSD), Fundació Privada Finestrelles, Fundació Privada Artesà, Fundació Privada Atendis, Fundació Privada Àuria, Fundació Privada Auxilia, Fundació Privada Proa, Fundació Prodis, Fundació Teas, Fundació Privada Gaspar de Portolà, Fundació Catalònia, Taller Jeroni de Moragas, Taller Sant Jordi, TEB Barceloneta, Centre Riudeperes – Associació Sant Tomàs, Sto-Soi Sant Guillem Gràcia.