El jurat del Premi Setba 2021

Febrer 2021

Una de les parts més rellevants del Premi Setba és la participació del nostre jurat professional. Durant el procediment s’aplica un rigorós compliment de les bases i una acurada selecció de les obres finalistes i guanyadores. Durant aquests onze anys, s’hi han presentat 4.886 obres procedents de 135 entitats diferents, però només s’han escollit 200 obres aproximadament.

El Premi Setba va ser el primer projecte ideat i organitzat per la Fundació Setba i adreçat a artistes amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament, per incentivar-los a treballar en el terreny de les arts plàstiques. Actualment es tracta del premi més ben dotat de l’Estat espanyol, que reuneix professionals del món de l’art, alumnes de Belles Arts, entitats i fundacions amb un mateix objectiu: detectar i reconèixer el talent d’aquests artistes “magistrals”.

En la selecció de les obres finalistes i guanyadores comptem amb dos jurats, segons la categoria del certamen.

EN LA CATEGORIA ARTÍSTICA:

Isabel Abad, departament d’activitats culturals de la Fundació “la Caixa”

Llicenciada en Història de l’Art  per la UAB. Actualment, forma part de l’equip del Departament d’activitats culturals i divulgació científica de la Fundació “la Caixa”. Compta amb una àmplia experiència amb la concepció de projectes i activitats al voltant de les arts visuals adreçats a tots els públics.

Josep Manuel Jaurena, gerent d’Art Mir

Gerent de l’empresa Jaurena S.A., fabricant des de 1933 de materials artístics i oci creatiu, essent una de les més antigues companyies d’Europa. L’empresa disposa d’una fàbrica ubicada a Hospitalet de Llobregat (Barcelona) on es fabriquen olis, acrílics, aquarel·les, així com tots els seus auxiliars. Implicats en la millora i conservació del medi ambient duent a terme un desenvolupament sostenible.

Josep Félix Bentz, president del Reial Cercle Artístic

Un dels principals actius en la Crítica d’Art internacional i Curadories de Museus i Exposicions. Llicenciat en Història de l’art per la Facultat de Geografia i Història de l’Universitat de Barcelona (1983-1988), està especialitzat en la restauració del paper per l’Escola d’Arts i Oficis de la Diputació de Barcelona (1991). Màster realitzat a l’Universitat Autònoma de Barcelona amb la qualificació d’Excel·lent (1990-1991) i Diplomat com a Perit i Taxador en l’especialitat d’obres d’art, concedit pel Departament d’Economia i Finances de la Generalitat de Catalunya (2003), va fer la seva Tesi Doctoral sobre vida, obra i l’època de l’artista català Joan Abelló i Prat, dirigida per la Doctora Lourdes Cirlot.

És assessor en diverses fundacions i museus internacionals com el Dalí-Lamb Museum a Barcelona i Chicago, la Fundació Municipal Joan Abelló de Mollet del Vallès o l’Europa Museum Schengen de Luxemburg. Membre de l’Associació Internacional de Crítics d’Art (AICA), membre de l’Il·lustre Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i Ciències de Catalunya; Membre del Grup Tècnic Associació Professional dels Conservadors – Restauradors de Catalunya. Advisory Director of the Matt Lamb Chicago Peace Museum.

Actualment Josep Fèlix Bentz és president del Reial Cercle Artístic de Barcelona-Institut Barcelonès d’Art des de l’any 2009.

Jaime Súnico, artista plàstic

Artista plàstic de prestigi internacional. Les seves obres estan a col·leccions com el Museu de Montserrat, la Fundació Kaminsky, la Col·lecció Testimoni de la Fundació La Caixa, la Fundació Vila Casas i ha exposat a galeries nacionals com Senda a Barcelona i Galerie von Braunbehrens de Munich o la Galeria Marwan Hoss de París entre d’altres. A més del seu reconeixement com artista, Súnico porta implicat, des de la seva joventut, en diferents projectes socials del món de la discapacitat i col·labora amb la Fundació Setba en el Projecte de formació online MAGISTRALS. Súnico es declara convençut que les arts plàstiques són un mitjà fantàstic per a trencar barreres físiques, psíquiques i socials.

Cristina Sampere, directora de la Fundació Setba

Llicenciada en Belles Arts, Cristina Sampere ha compaginat sempre la seva carrera d’artista plàstica i la de gestora cultural.

Com artista ha exposat a la galeria Barnadas, Jorge Alcolea, Sala Parés, Galeria Senda, Galeria Nomen entre d’altres i les seves obres estan a col·leccions com la Fundació Vila Casas, La Caixa, ICEX i Fundació Banc de Sabadell.

Va treballar deu anys com a responsable de premsa del Supermercat d’Art d’American Prints i del 2007 al 2011 va dirigir la galeria d’art Montcada a Barcelona. Des de 2012 és la directora de la Fundació Setba, acomplint així un dels seus somnis: contribuir a la transformació de la societat a través de l’art i la cultura.

EN LA CATEGORIA DE DISSENY:

Clara Antúnez, sommelier

Responsable del disseny i la creativitat dels serveis i de la direcció de les operacions a La Gastronòmica.

Amb una llarga trajectòria i reconeixement com a sommelier, fa més de deu anys que està vinculada al sector.

Gaudeix d’una formació i una visió transversal on, nutrició, cuina i vins es complementen per aportar valor i diferenciació a la seva gran passió.

A banda de diversos articles, ha publicat 1 llibre de nutrició i 3 llibres de vins.  És experta en formació i coneixedora del territori tant en productes alimentaris com en vins.

Jean-Paul Bouyat

Director de Bardinet Espanya

Natalia Iglesias, dissenyadora de Vinalium

Dissenyadora a Vinalium és tècnica superior en disseny i producció editorial i gestió comercial i màrqueting. Després de 15 anys a Vinalium en diferents posicions, actualment està liderant el departament de disseny i comunicació. Com a projectes destacats trobem el disseny de les etiquetes dels vins de la marca pròpia, entre elles “Les nones”, “no t’enamoris de mi”, “El cigne negre”, etc.

Peret, dissenyador gràfic

Pere Torrent, conegut com a Peret, és un dissenyador gràfic, il·lustrador, fotògraf i escultor català. Comença la seva formació a l’escola Massana i, poc després, comença a treballar com a dissenyador. Treballa a París com a director artístic i il·lustrador per a agències de publicitat. El 1977, i després d’un període de set anys, torna a Espanya. Com a dissenyador gràfic i il·lustrador ha treballat per a l’Ajuntament de Barcelona, a “La Vanguardia”, “Playboy” i el canal televisiu TV3. Entre els seus treballs destaca l’encàrrec de la Fundació Miró per al muntatge de l’exposició “Tintín a Barcelona”. El seu estil personal en cadascuna de les facetes que aborda li va valer ser el Premi Nacional de Disseny l’any 1998. Acostumat a moure’s en diversos camps del disseny i l’art, ha creat un estil inconfusible, on es barreja la crítica quotidiana amb un missatge universal en cadascuna de les seves obres.

Sergi Capell, de La Casa de Carlota

De formació jurídica i va passar vint-i-dos anys en una entitat financera, 12 d’aquests anys els va passar coordinant l’activitat d’Obra Social Caja Madrid a Catalunya i Balears responsabilitat des de la qual va tenir l’oportunitat d’aprofundir i analitzar projectes d’impacte social, tant des del vessant cultural com des del vessant socioassistencial.

El 2012 funda, amb en Josep Maria Batalla, La Casa de Carlota. Durant 8 anys, a més de gestionar la companyia, s’ha especialitzat en la implementació de models d’innovació estratègica per a projectes d’impacte i en l’anàlisi de la incidència de sistemes complexos en la producció creativa i ara compagina el seu treball a la Casa de Carlota amb la meva activitat professional com a consultor especialitzat en el desenvolupament de models d’innovació estratègica i anàlisi de complexitat per a projectes d’impacte.