Gala “El Balcó de les Arts” 2020

Barcelona, 7 setembre 2020

Un centenar de persones van assistir a l’entrega premis d'”El Balcó de les Arts” al CosmoCaixa Barcelona, destinats a artistes amb discapacitat intel·lectual.

Durant la celebració, que es va poder seguir per streaming a través del canal de Youtube de la Fundació, es van anunciar els noms dels finalistes i es va fer entrega dels premis als guanyadors/es del certamen artístic i de disseny.

El premi en la categoria de disseny de Bardinet se’l va endur José Maria Escobar del grup “Asproseat – Centre Ocupacional 1981”. Aquest premi dóna la oportunitat a l’artista de convertir la seva obra en l’etiqueta del nou vi negre DO Penedès “Legado” de Lacrima Baccus.

IMG_5663 copia

Els tres guanyadors en la categoria artística van ser:

– Primer premi: Gerard Pujol per l’obra “Bona nit” de la Fundació Sant Tomàs – Centre Ocupacional Calldetenes

1er premi artistic

– Segon premi: Víctor Lahoz de l’associació “Asproseat – Centre Ocupacional La Marina”, per l’obra “Corteza de árbol”

2n premi artistic

– Tercer premi: Inma Barrios Manzano de la Fundació Estimia, per l’obra “Múltiplo”

3r premi artistic

En aquesta categoria, els finalistes i els premiats tenen la oportunitat de participar en una sessió de treball a l’estudi de disseny “La Casa de Carlota”, on poden descobrir de primera mà la feina que s’hi fa i crear íntegrament el calendari “El Balcó de les Arts” 2021.

IMG_5788 copia

Durant l’acte, van intervenir el director de CosmoCaixa, Valentí Farràs; que va agrair la feina de la Fundació Setba per compartir els valors de  l’Obra Social de la Caixa contribuint a construir una societat més justa i per impulsar la societat a través de programes que ajuden a desenvolupar les capacitats creatives; el president de la Fundació Setba, Darío Olaortua; telemáticament des de Xile per explicar-nos el naixement de Fundació Setba Xile; i la directora dels Serveis Territorials de Barcelona del Departament de Cultura, Maria Àngels Torras, que va recordar que involucrar-se en temes socials és una resposabilitat col·lectiva.

Aquests premis, organitzats per la Fundació Setba, tenen com a objectiu dignificar la feina i el talent dels artistes amb discapacitat intel·lectual, donant-los un tracte igualitari, promoure la seva integració i demostrar públicament que l’art i el disseny no entenen de barreres.

IMG_5787 copia