Natura és Cultura

Respir artístic a la natura per a persones amb transtorns mentals

Aquest projecte consisteix en una estada d’una setmana, a Manresa, durant la qual es realitzen un seguit de treballs artístics en contacte amb la natura.

L’objectiu és establir un vincle entre els usuaris i l’entorn, a través de l’art;  descobrir l’atzar i el joc com a mecanismes per a la creació artística i, finalment, compartir amb els altres l’experiència de l’aprenentatge com a forma d’enriquiment personal, social, cultural i generadora de coneixements. També respon a la necessitat de donar un respir a les famílies de les persones que hi participen, i a ells mateixos, que no tenen gaire oportunitats de sortir de l’entorn urbà.

La convocatòria és anual, està oberta a totes les entitats de Catalunya que treballin amb persones que conviuen amb trastorns mentals . La selecció es fa per sorteig davant notari.

El treball realitzat per els participants, passa a formar part d’una exposició al Museu Comarcal de Manresa.