STEFAN COOLS, L’ARTISTA

Del 8 de maig al 29 de juny de 2012

STEFAN COOLS, L’ARTISTA

Del 8 de maig al 29 de juny de 2012

El 8 de maig, la Fundació Setba inaugura ‘Stefan Cools, l’artista’, una mostra que explora la relació eterna entre l’home i la naturalesa.

Stefan Cools lartista_1 MINI

Aquesta és la primera de les exposicions que es realitzen fruit del conveni de col•laboració entre CACIS i la Fundació Setba. Un acord que permetrà que cada any, un dels artistes residents a CACIS exposi a la galeria de la Fundació Setba.

L’artista plàstic holandés Stefan cools arriba a la Fundació Setba a través del Centre d’Art Contemporani i Sostenibilitat del Forn de la Calç de Calders (CACIS). Un espai que es dedica a la investigació, producció i exhibició de projectes de cultura i art contemporani, en tots els seus vessants conceptuals i formals, especialment en les relacionades amb l’ecologia i el mitjà natural.

Consulta aquí la nota de premsa de l’exposició.

La mostra

En aquesta exposició amb un gran nombre d’obres sobre paper, objectes i instal•lacions, Cools busca les reminiscències d’aquesta estreta relació amb la naturalesa, en la societat actual. Vol descobrir els paral•lelismes entre els actes creatius de l’home i la naturalesa.

La mostra està integrada per 50 obres sobre paper en cartró, collages i dibuixos amb tècnica mixta (paper, argila, plantes, fulles, fusta, etc.); 7 fotografies de gran format; 15 peces (objectes) de diverses dimensions elaborades amb tècnica mixta; 2 instal•lacions i un documental.

El documental

Una de les obres que integren l’exposició és la pel·lícula ‘Stefan Cools: L’Artista’ de Daniel Ferrer, cineasta que ha treballat en varias produccions amb el reconegut Ventura Pons.

El documental interpel•la l’artista sobre la percepció de l’art, la vida i també les motivacions i preocupacions que inspiren el seu impressionant i original treball, i analitza els pensaments més profunds d’aquest jove autor holandès, amb un caràcter extraordinàriament creatiu i positiu.

Durant la roda de premsa i la inauguració es projectarà la versió curta de l’obra (5 min). El documental íntegre es podrà veure com una obra més de l’exposició, però també es projectarà al Museu de la Vida Rural de l’Espluga de Francolí, el divendres 11 de maig a les 19h.

Beneficis

Els beneficis de la venda de les obres d’aquesta exposició es destinaran al finançament del projecte ‘Natura és cultura’ que la Fundació Setba presentarà la propera temporada, en col•laboració amb CACIS.

L’exposició ‘Stefan Cools, l’artista’ es podrà visitar fins al 29 de juny.
Actividades vinculades a l’exposició

DIA ACTIVITAT PARTICIPANTS
Dimarts 8 de maig a les 20h Inauguració Darío Olaortua, director Fundació Setba
Cristina Sampere, directora d’art Fundació Setba