Traspassant l’objectiu

Projecte artístic amb dones de centres penitenciaris de Catalunya

La Fundació Setba col·labora des de l’any 2018 amb la Conselleria de Justícia de la Generalitat de Catalunya. Seguint l’estela del projecte TRASPASSANT MURS, intervenció artística en el Centre Educatiu de Justícia Juvenil Can Llupià de Barcelona, la Fundació Setba ha ideat i organitzat per primer cop TRASPASSANT L’OBJECTIU: un projecte participatiu amb la fotografia com a eina de creació, adreçat a dones privades de llibertat, sota la direcció artística de la fotògrafa Marta Fàbregas.

Aquesta primera edició s’ha fet al Centre Penitenciari Brians 1 al municipi de Sant Esteve Sesrovires i ha comptat amb la col·laboració d’Olympus i Casanova Foto. Les internes reben nocions bàsiques de fotografia, participen en una sessió de fotos professional, es fan retrats entre elles i són retratades per la Marta Fàbregas. La cloenda del projecte es fa coincidir amb el Dia Internacional de les Dones i consisteix en una acció participativa on les internes enganxen els seus retrats al pati de la presó.

L’objectiu del projecte és contribuir a l’apoderament de les internes, incidint en el paper de “muses inspiradores” que tenen les dones i cadascuna d’elles.