Traspassant murs amb Marcel·lí Antúnez

Projecte de mediació artística adreçat a joves interns de Centres Educatius de Justícia Juvenil de Catalunya

Des de l’any 2018, la Fundació Setba organitza el projecte “Traspassant Murs”, dirigit a joves en risc d’exclusió social en el Centre Educatiu de Justícia Juvenil Can Llupià de Barcelona, sota la direcció artística de Marcel·lí Antúnez i amb el suport de la Conselleria de Justícia i de la Conselleria de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Es tracta d’un projecte artístic comunitari en què participen els joves interns, professionals del centre i estudiants d’escoles d’art i proposa transformar l’àmbit del centre, intervenint artísticament el mur que l’envolta, per posteriorment “traspassar-lo”, i fer visible la realitat d’aquests joves, que moltes vegades pateixen el rebuig de la societat.

Els objectius d’aquest projecte són:

• Despertar l’interès per l’art
  • Aprendre a treballar en grup
  • Fomentar l’apoderament i autoestima
  • Calmar l’ansietat
  • Fer una obra d’art comunitària en un Centre de Justícia

La primera part del mur tenia com a temàtica el cel i com a títol “Revolupià”. El 2019 va ser la terra i els insectes els protagonistes, amb el nom de “Parapupapià i aquest any, en la última part del mur, l’oceà amb el nom d’Upceanopià.

En aquests tres anys, 182 joves han pintat 90 metres de mur i els han signat com a coautors juntament amb el Marcel·lí, creant una obra d’art comunitària i participativa.

REVOLUPIÀ

PARAPUPAPIÀ

UPCEANOPIÀ

Patrocinadors:
El 2019 va ser seleccionat per l’Art for change “la Caixa”
Ajuntament de Barcelona
Capital Care

Col·laboradors:
Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya
Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC)
Escola Massana
Facultat de Belles Arts